Wednesday, April 17, 2013

Joonistusprogrammide kasutamine


JOONISTUSPROGRAMMIDE KASUTAMINE


·         Hea vaheldus sellele, et koguaeg ei värvitaks pliiatsite, guaššvärvide, vesivärvidega jms.
·         Ei oleks koristamist, värvi ega ka paberi kulu, kuigi lapsed ei saa end võib-olla arvutikeskkonnas nii palju välja elada ja olla nii loovad kui pintsliga. 
·         Arvutiprogrammid pakuvad erinevaid kujuneid ja templeid, mida laps ise võib-olla nii hästi joonistada ei oska.. See pakub neile elevust ja rahulolu, kuna neid kasutades tuleb välja ju väga ilus pilt.
·         Lapsed saavad töödelda programmides pilte, vajadusel teha neid heledamaks või tumedamaks, lisada pildile ilusaid raame.
·         Lapsed õpivad inglise keelt. Kuna peaaegu kõik programmid on inglise keeles, siis lapsed õpivad ka joonistamisel uusi sõnu.
·         Saab mängida erinevaid joonistusmänge, õpetaja suunamisel.
·         Väga põnev on loomulikult ka Paint´is kirjutada, muuta sõna värvi ja kirja suurust ning stiili.

 Ise varem olen kasutanud ainult Paint´i. Enda lemmikuks pean Drawing for Children - http://drawing.gamemaker.nl/ - spetsiaalselt lastele mõeldud joonistusprogramm, milles rohkelt erinevaid võimalusi joonistamiseks, templid, kujundid, pildid. Seda oli minul väga lihtne kasutada, väga kiiresti saab valmis ilusa pildi.

Erinevad koonistusprogrammid:

·         ArtRage - http://www.artrage.com/artrage-demos.html  - joonistusprogrammis
erinevate efektide võimalused (nt joonistus kui õlimaal, õlipastell jne); rohkem
võimalusi tasulistel versioonidel (ArtRage3), kuid kasutatav ka tasuta versioonina
(ArtRage 2 Starter Edition) 
·         Tux Paint - http://tuxpaint.org/ - lastele mõeldud joonistusprogramm erinevate
võimalustega
·          Gimp – saab tasuta alla laadida http://www.gimp.org/ (esmase kasutusjuhendi ja
edasisi kasutajavihjeid leiad http://kuutorvaja.eenet.ee/wiki/GIMP_programm)  
·          Imagination Cubed – internetipõhine keskkond, mis võimaldab luua lühianimatsioone
– joonistad ja keskkond salvestab joonistuse - http://www.imaginationcubed.com/  


No comments:

Post a Comment